Diochi vyrábí ryze české přípravky propagující zdravý životní styl. Zjistěte, jak nahlížíme na vaše zdraví.
Trápí vás nepříjemné svědivé onemocnění kůže? Vyčerpali jste veškeré možnosti, které nabízí klasická medicína? Celostní medicína nabízí jiný pohled na tuto problematiku. Podle ní se nejedná o onemocnění kůže, ale o zatížení jednotlivých částí organizmu toxickými látkami.
Ekzém z hlediska klasické medicíny
Jedná se o kožní onemocnění, které se projevuje výskytem svědivých začervenalých ložisek na kůži, prvním projevem mohou někdy být vodnaté puchýřky, které následně praskají nebo zahnisávají. Většinou je příčina ekzému neznámá, pak ho označujeme za atopický.
Klasická medicína využívá k léčbě antihistaminika a obvykle se neobejde bez lokální aplikace kortikoidů v podobě mastí. Kůži musíme pravidelně i promašťovat. Snažíme se vyvarovat škrabání a poškozování kůže. Mnohdy je tato léčba málo účinná. Po lokální aplikaci kortikoidů dlouhodobě dochází k dalšímu poškozování kůže, oslabování a jizvení (pozor hlavně na obličeji).
Při léčbě se snažíme eliminovat alergeny. Je možné i testování na potravinové alergeny na kožním oddělení či alergologii.
Ekzém z pohledu celostní medicíny
Ekzém vnímá celostní medicína jako problém celého organismu s projevy na kůži, nikoli pouze jako onemocnění kůže. Má své zákonitosti a souvislosti. Podle lokalizace ekzému podle čínské medicíny můžeme přesně usoudit, kde je v organismu problém. Ekzém se může vyskytovat na určitých akupunkturních drahách, na jejich křížení či oblasti, kde jde o větší množství akupunkturních bodů.
Příčinou je organismus zanesený toxickými látkami. Jelikož organismus funguje jako popelnice, to znamená, že ji během života zaplňujeme toxickými látkami z potravy, vzduchu, vody, vůbec životního prostředí, v němž žijeme, metabolity a jinými látkami, které už nedokáže náš detoxikační systém zvládnout, projeví se nakonec tím, že se odpad začne z popelnice po jejím naplnění sypat ven. Přeneseně to znamená, že organismus si chrání své důležité orgány, a pokud jsou již přetížené, vyplaví toxiny do periferie, ven, na kůži. Takže například ekzémy kolem kotníků a v podkolení svědčí o zátěži ledvin, močového měchýře, ekzém na nártech zase o zatížení jater a slinivky, ekzém na horních končetinách a v loktech o zatíženém střevu a podobně.
Příčiny ekzému z hlediska celostní medicíny
Nejčastěji naměříme (pomocí EAV) potravinovou alergii. Téměř 90 % pacientů s ekzémem trpí alergií či nesnášenlivostí mléčné bílkoviny, v 80 % jde o problémy s lepkem a jeho metabolitem gliadinem. Další jsou alergie na ovoce, zeleninu, kakao, sóju a další látky. Není tak důležité to, co člověk jednou sní, ale to, co jí denně. A mléčné výrobky či mouku s lepkem denně jíme! Denně jsme vystavováni tlaku reklam na nové mléčné výrobky, „Jogurtový nápoj každé ráno pro lepší imunitu" (ale také pro každodenní zhoršení a zahlenění alergiků, ekzematiků, astmatiků), výborné křupavé pečivo ještě měkčí a jemnější, „Sušenky na dobré ráno" a další a další.
Jak se tedy zbavit ekzému pomocí celostní medicíny?
Natrvalo cílenou detoxikací pomocí informačních a biorezonančních preparátů. Příznaky lze efektně vyřešit homeopatickými léky. Během detoxikace a léčby nesmíme zapomenout, že ekzém je jen výsledek zanesení orgánů. Musíme nejprve uvolnit detoxikační cesty v organismu, a to lymfatický systém. Pokud začneme s detoxikací jater, či dokonce hned střev, protože ve střevech máme uloženu součást imunitního systému, pak se můžeme šeredně spálit, protože veškeré uvolněné toxické látky z těchto orgánů ekzém stoprocentně zhorší! Takže nezapomeňte, jako první čistěte lymfatický systém a dále ledviny, které ho ovládají. Můžeme postupně čistit kůži a podkoží, ale nebude to mít zpočátku tak výrazný efekt. Pacientovi nejvíce ulevíme dietou, pokud na ni přistoupí. Akutní projevy se homeopatickými preparáty zlepší do týdne, detoxikace trvá rok i dva. Teprve po detoxikaci lymfy, ledvin, jater a kůže dočistíme střevo.
Kůže z hlediska čínské medicíny patří pod okruh plíce–tlusté střevo, takže nezapomeneme také očistit tyto dva orgány, zejména od infekčních ložisek. Navíc mazové žlázy spadají pod játra, což je další důvod detoxikace jater. Je potřeba ošetřit i nervový systém a psychiku, která je u alergiků narušená.
Z bioinformačních preparátů mám u ekzému nejlepší zkušenosti s podáváním Levaminu pro jeho dokonalý vztah k detoxikaci kůže (vychází u všech ekzémů), ostatní preparáty používám k detoxikaci orgánů: Diocel – lymfatický systém, Detoxin, Intocel – játra. Nesmíme zapomenout na výše uvedené o postupu detoxikace, abychom ekzém nezhoršili.
Na závěr bych chtěla zopakovat, že ekzém není jednoduchá záležitost. Detoxikace organismu vyžaduje velkou trpělivost. Mnohdy po zaléčení ekzému homeopatiky dojde do týdne ke zlepšení, které se dále prohlubuje. V této době pacienti obvykle přestanou mít chuť na další detoxikaci, protože nepříjemné projevy odezněly, ale netuší, že se budou vracet. Homeopatie to pak řeší postupem u chronických projevů a konstitučními léky. To je proces poměrně zdlouhavější než detoxikace, alespoň podle mé zkušenosti. Pak dojdou k přesvědčení, že další léčba je jen vyhazováním peněz a že už ji vlastně nepotřebují. Ale to je omyl. Pro trvalé odstranění potíží je třeba organismus detoxikovat velmi pečlivě a důkladně.
Z pohledu východní medicíny mají orgány v porovnání se západní medicínou obšírnější význam. Orgány nejsou z pohledu „východu“ pouze „anatomické formy“ s omezenými tělesnými funkcemi, ale vytváří, řídí a určují duševně-emoční kvality v člověku. Proto jsou nazývány také tělesně-duševními orgány. Klíč k porozumění orgánům z pohledu čínské medicíny nalezneme v přiřazeném principu každého elementu, který působí specifickou energií skrze přiřazený orgán.
Játra jsou označována jako vládce energie čchi a dům duše. Společně se žlučníkem řídí průběh procesů týkajících se elementu dřeva. Kontrolují množství a kvalitu krve, oči a sílu zraku, svaly a pohyblivost, kvalitu nehtů na rukou a nohou.
Játra řídí průchodnost
Tato funkce zabezpečuje, aby vše, co se v organismu má pohybovat – čchi, krev, výživné látky apod. –, mohlo volně a bez překážek plynout, dostávat se na místo určení nebo se i vylučovat mimo tělo. Jejich úkolem je udržovat přiměřenou vnitřní uvolněnost a průchodnost. Dojde-li k narušení této funkce, dochází k různým chorobným změnám.
Narušení se může projevovat dvěma způsoby:
Nedostatečná průchodnost
V takovém případě se čchi jater zahrazuje a sráží, což fyzicky způsobuje například pocity tlaku pod žebry a v hrudi nebo nechutenství. V psychice se zahrazení jaterní čchi projeví stavy deprese, pochybovačnosti, neveselými náladami, negativismem, plačtivostí a vzdycháním.
Přílišná průchodnost
Projevuje se předrážděností, nervozitou, hněvivostí, rozpínavými bolestmi v hlavě, potížemi s usínáním a množstvím snů, nespavostí, zrudnutím tváře a očí, a ve vážnějších případech až určitými poruchami psychiky – pomateným nadáváním, výbuchy agrese, nekontrolovatelným pobíháním a podobně.
Játra se z hlediska účasti na psychickém životě považují za energetický orgán, a proto jsou obrazně nazývána vrchním velitelem, z něhož vycházejí rozhodnutí.
Játra a menstruace
Biologické zvláštnosti žen – menstruace, těhotenství, rození apod. – souvisejí s činností více orgánů, ale zvláště důležitou roli při nich hrají játra. Proto se také říká, že „prenatální základ u žen představují játra“. Je to proto, že určují vztah k regulování množství krve (která je nevyhnutelná pro chod zmíněných funkcí), a proto, že ženy v důsledku pravidelného krvácení, živení plodu i porodu jsou náchylné trpět nedostatkem krve. Stav jater proto ve velké míře určuje celkový zdravotní stav žen.
Játra řídí šlachy a vazivo
Činnost šlach je podle čínské medicíny podřízena játrům, neboť šlachy dostávají výživu od jaterní čchi. Podílejí se na stahování a uvolňováni svalstva, a tím i na pohybu kostí a kloubů čili na celkovém pohybu těla.
Jestliže jsou játra v dobrém stavu, mají dostatek krve a vyrovnanou energii, jsou i šlachy a vazivo vláčné a pružné, což tělu dává živou a přirozenou pohyblivost.
Není-li tomu tak, chorobné stavy v játrech často nepříznivě ovlivňuje funkčnost šlach a vyvolávají různá onemocnění s tím spojená. Při nedostatku energie a krve v játrech ani šlachy nemají potřebnou výživu, což způsobuje celkovou ochablost, dřevěnění údů, potíže s ohýbáním končetin, chvění rukou a nohou. Při horečnatých onemocněních zůstávají pak šlachy bez výživy, což může vést až ke křečovitým záchvatům, zkroucení končetin, ztuhlosti šíje, zatínání čelistí, napružení páteře apod.
Játra a únava
V souvislosti s funkcí řízení šlach se o játrech říká, že jsou „zdrojem odolnosti vůči únavě“. Vitalita pohybů závisí na stavu šlach, a ten je pak podmíněn přísunem živin z jater. Proto mají-li játra dostatek krve a šlachy jsou dobře zásobovány výživou, organismus je pak pohybově vysoce výkonný a nepodléhá snadno únavě. Při disharmonii nastává opačná situace a člověk se pak rychleji unavuje. I únava a zhoršení pohyblivosti ve stáří souvisejí s tím, že s postupujícím věkem se oslabuje čchi a krev jater, a proto už ani šlachy nejsou tak pružné a dochází k rychlejší únavě.
Játra a nehty
Podle čínské medicíny jsou nehty „zbytkem šlach“. Jsou vnějším pokračováním stejného materiálu, z jakého jsou v těle tvořeny šlachy. Je tedy jasná souvislost. Když je vše v pořádku, nehty jsou pevné, hladké, lesklé a mají červenou barvu. V případě oslabení jater se mění i kvalita a vzhled nehtů. Jsou pak lámavé, křehké, vysušené a bezbarvé. Díky spojitosti mezi vzhledem nehtů a stavem jater je možné do jisté míry tuto znalost využít i při určování diagnózy.
Játra a oči
Oči mají spojení se všemi orgány v těle. Největší spojení však mají s játry. Z dráhy jater vede odbočka ke spoji (očnímu nervu) mezi zadní stranou oční koule a mozkem, a touto cestou přichází k očím i výživa z krve jater nutná pro jejich činnost. Stav jater proto rozhodující měrou ovlivňuje i kvalitu zraku a různé oční nemoci jsou často způsobeny právě chorobnými poruchami jater. Nedostatek energie v játrech způsobuje rozmazané vidění anebo šeroslepost, vyčerpání jater se projevuje pocitem suchých očí a oslabením zraku. Nadbytek a zablokovaná energie v játrech může vést k zákalu rohovky a zánětu očí s bolestivými otoky.
Játra a slzy
Slzy vytékají z očí, jež jsou vnějším vývodem jater. V normální situaci slzy zvlhčují prostředí očí, pomáhají ho udržovat čisté a zbavovat se přidaných vzniklých nečistot. Při chorobných poruchách jater však může docházet i k některým anomáliím ve vylučování slz. Nedostatek energie způsobuje sníženou tvorbu slz a následný pocit sucha v očích, přebytek a zablokování vyvolává zvýšené slzení.
Abychom měli játra v pořádku, je třeba se o ně dobře starat.
Tak jako ledviny, je to orgán, který když začne bolet, bývá onemocnění již fatální. Proto je třeba si všímat toho, co nám naše tělo naznačuje již dopředu, podle souvislostí s orgány.
Je třeba dodávat tělu dostatek minerálů a vitamínů, ať už pestrou stravou či v podobě potravinových doplňků.
Chceme-li játra podpořit přípravky Diochi, doporučila bych:
Při oslabení – přípravky zelené: (Detoxin kapky, Vista Clear, čaj Smilax Officinallis, v kombinaci s přípravky modrými (Diocel Biominerál, Diocel, Androzin kapky).
Při nadbytku – přípravky fialové ( Baktevir, DiNAvir, Deviral).
Při energetickém vyhodnocování historického jádra Trnavy, na něž jsem byl pozván badatelským spolkem Trnavská trojruža, nebylo možné vynechat některé zajímavosti nacházející se v jejím okolí – právě o nich si dnes budeme povídat.
Začněme například významným keltským a slovanským hradištěm Smolenice – Molpír. Jeho energeticky nejvydatnější místo se nachází v poslední, až třetí části akropole před vysokým srázem. Sousední smolenický hřbitov má kromě hrobky Pálffiů (osou vstupních dveří prochází vydatná energetická linie), ještě jednu zajímavost. Na několika kamenných náhrobcích v řadě najdeme ukřižované ženy.
Nedaleký Smolenický hrad patřící Slovenské akademii věd je jejím reprezentačním sídlem, proto není volně přístupný. Zpustlý jej koupil v roce 1777 hrabě Ján Pálffi. Jeho opravu a obnovu dokončenou až ve 20. století řídil však až hrabě Josef Pálffi. Je přestavěn do románské novogotiky a postaven na energeticky vydatném místě, což je zřetelně patrné také na jeho parkovém okolí.
A teď se už přesuňme k hradu Červený Kameň, který se nachází na jihovýchodním svahu Malých Karpat a jehož dominantou jsou jedinečné bateriové věže. Patří mezi nejzajímavější hrady Slovenska. Je znám pod několika dalšími jmény: Vöröskö, Rothenstein, Pipersburg, Bibersburg, což v češtině znamená Bobří hrad. Pojmenování odkazuje na jeho sklepní základ. Hrad nechala postavit kolem roku 1230 dcera uherského krále Bély III. a manželka českého krále Přemysla Otakara I. Byl součástí řetězce karpatských strážních hradů. Při vojenském tažení na východ král železný a zlatý Přemysl Otakar II. obsadil nakrátko také hrad Červený Kameň. Hrad byl před přestavbou zbourán a v jeho místě byla vybudována v letech 1535 až 1537 renezanční pevnost, kterou v roce 1588 dostavěl hrabě Pálffy. Pevnost se poté stává honosným renezančním sídlem s hodnotnými uměleckými interiéry. Dvanáct let po přestavbě, 23. 4. 1600, hrabě Mikuláš II. z Erdödu v jeho zdech zemřel.
Hrad má neobvykle velká sklepení. Největší z nich je 70 metrů dlouhé, 7 metrů široké a neuvěřitelných 9 m vysoké. Má převelice neobvyklou studnu. Jejím středem neprochází pramen jak to je u studní obvyklé. Je totiž propojena s podzemním jezírkem. Druhá na nádvoří je nad pramenem. Hradní renezanční pevnost patří pod správu Slovenského národního muzea v Bratislavě a je celoročně přístupná.
Hani, dej to pls do boxu
Co nám o hradu Červený Kameň říká pověst? Vypráví, že se dvanáct mudrců radilo, kde hrad postavit. Jedenáct jich navrhlo vrch Kukla nacházející se proti hradu. Přesto na něm nestojí. Nejmladší z nich prohlásil, že se na protějším vrchu Kukla scházejí duchové a strašidla, proto by se tam nemělo stavět. Ostatní mudrcové ale na jeho slova nedali a na vrchu Kukle započali stavět. V místě se ale v noci děly viditelně divné věci. Jakmile se vykopaly základy a část zdí, tak dobré víly nedokončenou stavbu přenesly na druhý kopec. Mimo dosah zlých duchů a démonů. Dělníci nevycházeli z údivu. Ze stavby na Kukle totiž nezůstal na místě ani jeden kámen.
Pod hradem se nachází nevelká obec Píla pojmenovaná původně Nová Ves (1602). Její nové pojmenování odkazuje na vodní pilu, kvůli níž vznikla tato osada. Zpracovávala především jedlové dřevo a patřila majitelům hradu. Nedaleká vinařská obec Dubová je písemně zmiňovaná už v roce 1287. V blízkosti hradu, ve středu obce Častá, stojí kostel sv. Imricha s gotickými freskami. V roce 1578 se stává městečkem, do něhož se přistěhovali kolonisté z Chorvatska. Na jejím okraji najdeme největší a nejstarší kaštan jedlý na Slovensku. Obvod jeho kmene je 8,3 metru.
Rovněž nelze opominout jedno z center malokarpatského vinařství, kterým je Modra. Jeho možné počátky spadají do doby rozkvětu Velkomoravské říše. Za panování císaře Rudolfa II., v roce 1607, se stává svobodným královským městem. Známá je jeho pestrobarevná habánská keramika. Uvnitř zbytků hradeb najdeme nejenom dva kostely a kapli, ale také Modranský protestantský sirotčinec (1912), který je Národní kulturní památkou Slovenska. Nemohu ještě nevzpomenout, že v okolí hradní renezanční pevnosti je několik menších přírodních rezervací s původním zalesněním.
Bylo by možné ještě zmínit mnohé další zajímavosti z okolí hradu Červený Kameň. My se ale v dalším pokračování budeme zabývat tímto výjimečným hradem. Z dálky téměř neviditelným. Je totiž hluboko zapuštěný do skály a ještě k tomu obklopený vysokými hliněnými valy. V jeho nejspodnější části jsou sklepení s vysokými klenebními stropy. A zvláštní studnou. Před hradem je dlouhá kaštanová (jírovce maďalu) alej. Stromy jsou nestejně silné. Podobně jako tomu je u všech alejí. Místy stromy nenarostou ani po opakovaném vysazení. Viditelně nám totiž ukazují, kde se jim daří a kde nikoli. O tom rozhoduje dostatek či nedostatek energie prasíly v místě růstu každého stromu. Většina kaštanů v předhradní aleji je objemem kmene mohutná. Některé z nich mají spodní část kmene silnější a horní výrazně slabší. Pouze jeden z nich, prolezlý dřevokaznou chorobou, se roky trápí na místě pro něj energeticky zcela nevhodném.
Když jsem Červený Kameň navštívil, po celou dobu prohlídky mně „vrtalo hlavou“ jediné: Nikde jsem totiž na červený kámen nenarazil. Ani při obhlídce hradu příkopem, kolem čtyř bateriových věží, tak při následné prohlídce uvnitř hradu. Teprve až na konci prohlídky, když jsme vycházeli ze sklepení, byla, napravo od schodiště, odkryta část kamenné omítky. A tam na mne konečně vykoukl červený kámen.
Hrad byl postaven na vyvřelé hornině ignimbrit, známější pod pojmenováním křemenný porfyr. Což je hornina nestejnorodé struktury a různého zabarvení. A podobně jako všechny vyvřelé horniny je porfyr energeticky někdy až velmi vydatný. Železitý červený je nejvydatnější. Proto také renezanční pevnost Červený Kameň jako celek je i po veškerých pozdějších stavebních úpravách stavbou, v níž je dobré přebývat, protože pobyt v ní energeticky posiluje lidské tělo – upevňuje zdraví a prodlužuje lidský věk. A i přes pověst, kterou jsem zmínil, se v místě hradu neobjevují duchové ani strašidlaJ.
Co dodat závěrem? Snad jenom to, že Slovensko má na svém území historický stavební skvost Červený Kameň, který nemá v Evropě obdoby. O smolenickém hradu jsem se zmínil v úvodu. Jenom bych rád ještě připomenul další, po přestavbě nepoměrně mladší slovenskou stavbu, kterou je Bojnický zámek. Protože také na třetí stavbě, jinak zajímavé, a o poznání méně významné, se podílel šlechtický rod Pálffyů. Tentokráte je zastoupen hrabětem Jánem Františkem Pálffim. I když svým úmrtím nestačil přestavbu zámku dokončit, tak to je přesto úžasný romantický novogotický zámek, obklopený vodním příkopem. Údajně nejkrásnější ve střední Evropě.
Význam vydatné vyzařovací energie si Pálffiové po celá staletí velmi dobře uvědomovali a podle toho náležitě vybírali místa pro stavby svých hradů. Místa s dostatkem životní energie účelně zakomponované také staveb (totéž platí dokonce i pro výběr místa pro jejich hrobku), což se dnes neděje ani náhodou. Právě z toho důvodu se dokonce staví na mnoha místech odebírajících životní energii z lidského těla. I z toho důvodu v Česku postihuje téměř třetinu našich občanů rakovinové onemocnění.
Rádi bychom vám představili nový produkt firmy Diochi - energetický dobíječ.
Pravotočivá spirála v podobě přívěsku na klíče slouží jako energetický dobíječ životní energie. Nasává energii z okolí a jako tvarový zářič ji vysílá zpět do prostoru.
Jak ho použít?
Stačí postavit na spirálu například sklenici s vodou a ta se během chvíle nabije do maxima. Energie kohoutkové vody má podle biotronického měření hodnotu přibližně 2 stupně. Voda aktivovaná Energizérem Diochi má již hodnotu 6 stupňů.
Živá rostlina, čerstvě utržené ovoce, zdravý člověk mají také podle biotronického měření hodnotu 6 - 7 stupňů. Vařením, mletím, konzervováním se energie ztrácí. Stačí pak jen přiložit Energizér Diochi.
Umístěte Energizér Diochi pod talíř s obědem nebo sklenici s nápojem a než jídlo sníte či nápoj vypijete, získají opět svou životní energii. Tímto způsobem můžete vitalizovat téměř vše.
Růžová barva spirály koresponduje s barvou produktu Levamin a umocňuje působení Energizéru Diochi.
Navíc můžete Energizér použít jako krásný přívěsek na klíče - talisman a můžete ho mít kdykoliv po ruce.
Vaše Diochi
Zakoupíte ho na klubech Diochi nebo na zde na e-shopu.
Estrozin kapky jsou bioinformační doplněk stravy, který celkově harmonizuje ženský organizmus a navrací tělu sílu a svěžest. Obsahuje speciální koktejl z bylin s vysokým procentem přírodních fytohormonů s příznivým vlivem na menstruaci, menopauzu a hormonální komfort. Harmonizuje meridián tří zářičů.
Bylinná směs (doplněk stravy) harmonizující ženský organizmus. Obsažené byliny pomáhají udržovat normální funkci štítné žlázy, vaginální mikroflóry, (před)menstruačního a menopauzálního komfortu, přispívají ke zklidnění psychiky a stresu. Dále podporují mentální zdraví, imunitu a přispívají k udržení normální hladiny cukru v krvi. Dále se podílejí na činnosti trávení, jater, žlučníku, ale i ledvin, močového měchýře a v neposlední řadě působí i na normální činnost kardiovaskulárního systému.
Bioinformační, liftingový, regenerační a masážní krém s ozonizovanými oleji a fytoestrogeny, které zlepšují stav pokožky, pomáhají proti vráskám a strijím, navrací pokožce tonus a regenerují ji. Harmonizuje meridián tří zářičů.
![]() |
![]() |
![]() |
Eukalyptová silice má pro zdraví člověka mnoho užitečných vlastností. Pro Aborigince, původní obyvatele Austrálie, je hlavním lékem na hojení ran a plísňových infekcí. Čaje z eukalyptových listů byly také užívány ke snížení horečky.
Eukalyptus vyčistí vzduch, projasní mysl a zvedne náladu
Pro své léčivé účinky je obsažen v těchto přípravcích DIochi: Astofresh kapky a Baktevir.
Blahodárné účinky na psychiku pomáhají při strachu a trémě před zkouškou, prezentací nebo pohovorem, pro prohloubení dechu, a tím i prohloubení meditace. Eukalyptová silice je velmi účinná pro vyjasnění našich vizí a dalšího směřování.
Všestranný pomocník pro zdraví
Eukalyptová silice rovněž účinně odpuzuje hmyz. Pro své silné antiseptické účinky se užívá k ošetření aknózní pleti. Nesmí chybět ve směsi na lokální masáže hrudníku a zad při respiračních potížích, masáži velkých a malých kloubů při artrotických bolestech a celkové masáži.
Léčivé účinky eukalyptové silice využíváme při:
chřipce a nachlazení
virových (i bakteriálních) kožních infekcích (herpes zoster, opary a bradavice)
plicních chorobách
horečkách
virózách
zánětech průdušek
angíně
senné rýmě
astmatu
zánětech vedlejších nosních dutin
špatně se hojících ranách
Pro svěží a bezpečné ovzduší v domácnosti
Díky svým antivirovým a baktericidním účinkům se eukalyptová silice používá k ozdravení ovzduší.
Několik kapek eukalyptu v aromalampě, popřípadě na ústředním topení do misky s vodou, zničí ve vzduchu choroboplodné zárodky a sníží riziko přenosu infekce kapénkovou nákazou.
Eukalyptová silice rovněž účinně odpuzuje hmyz. Pro své silné antiseptické účinky se užívá k ošetření aknózní pleti. Nesmí chybět ve směsi na lokální masáže hrudníku a zad při respiračních potížích, masáži velkých a malých kloubů při artrotických bolestech a celkové masáži.
Eukalyptus je velkým pomocníkem i při studiu
Eukalyptus globulus podporuje tvorbu dopaminu a acetylcholinu, což jsou přenašeči nervového vzruchu. Dopamin stimuluje a acetylcholin podporuje logické myšlení, koncentraci, třídění a ukládání informací či zvládání nových pracovních úkolů.
Jak se eukalyptová silice získává?
Blahovičník kulatoplodý (Eucalyptus globulus) je jedním z nejvyšších stromů světa. Existuje více než 700 druhů eukalyptu a přibližně z 50 se destiluje silice. Sedmdesát procent druhů se nachází v Austrálii, původním místě výskytu. Pro výrobu oleje se nejvíce používá eukalyptus globulus, ale běžně dostupný je také olej z eukalyptu radiata, citriodora, camaldulensis, polybractea, smithii a další.
Všechny druhy eukalyptu jsou vhodné především pro potíže dýchacího systému.
Eukalyptus globulus má oproti ostatním druhům vyšší obsah eukalyptolu, a proto má velmi silné antiseptické a antivirové účinky. Působí dobře především proti virům. Tradičně se používal na pásový opar. Tento druh eukalyptu lze použít i u menších dětí, ale vždy vysoce zředěný a nejlépe v kombinaci s levandulí. Eukalyptus likviduje zdroje malárie.
Ve své rodné Austrálii je eukalyptový strom hlavním jídlem pro koaly. Stromy eukalyptu, původem z Austrálie (Tasmánie) se začaly vysazovat i v jiných oblastech, hlavně pro své rychle
rostoucí a kvalitní dřevo, ale i pro další zajímavé vlastnosti. Nyní je můžeme nalézt i v Číně, Brazílii, na Madagaskaru, ve Středomoří a v Jižní Africe.
Kořeny eukalyptu velmi vysušují půdu, a mohou se proto používat pro masivní vysušování bažin. Například v Alžírsku se stalo vysazování eukalyptů součástí úspěšného plánu na likvidaci malárie. Na druhé straně právě díky vysušování půdy a vysoce hořlavým silicím (u některých druhů je bod vzplanutí už kolem 45 °C) jsou eukalyptové háje velmi ohroženy
požáry a mohou tak postupně zcela zničit původní ekosystémy.
Eukalyptus je stálezelený, rychle rostoucí strom dorůstající až 100 metrů. Patří mezi nejvyšší stromy na Zemi. Ztepilý kmen, pokrytý hladkou šedou kůrou, jejíž vnější vrstva se čas od času
slupuje jako u platanů, se rozvětvuje teprve ve výšce 50 až 80 metrů. Má tuhé kopinaté listy světle modrozelené barvy. Kvítky jsou malé, krémově zbarvené, vyrůstající po stranách větví,
jako květy myrty. Poprvé rozkvétá ve čtvrtém nebo pátém roce života. Plodem je hnědá tobolka. Kvete v průběhu února až července.
Komerční destilace eukalyptového oleje začala v Austrálii v roce 1854. První práce o antiseptických a antibakteriálních vlastnostech silice byly publikovány v Německu lékařem Cloezem (1870).
Eukalyptová silice obsahuje eukalyptol, (až 80 %), antivirový terpenický oxid cineol, který je účinný proti virům chřipky A a B. Dále obsahuje terpenyl alfa-acetát, geranial, neral, alfa-terpineol, geraniol, terpinen, linalool, beta-pinen, limonen, myrcen, alfa-pinen a další látky.
Způsob získávání: Destilace vodní parou z větví a listů. Z 50 kg rostliny se získá 1 kg silice.
Aroma: Silné, svěží, balzámové, kořeněné
Barva: Bezbarvá až světle žlutá
Převládající energie (dle čínského pentagramu): Kov – plíce, tlusté střevo, kůže
Dobrý den,
v těhotenství se mi tak rapidně zkazila pleť (předpokládám že hormonama), že mi bylo do pláče. Ani v pubertě jsem neměla tak zanícené škaredé akné. Bojovala jsem dva měsíce všemi možnými rostlinnými přípravky, nic nepomáhalo až do doby, co jsem vyzkoušela detoxin krém. Účinek přišel okamžitě, s každým dnem lepší a lepší, po týdnu mazání si už každý všiml, že vypadám o hodně líp, do měsíce ANI JEDEN PUPÍNEK! Výsledek: nádherná a hebká pleť, detoxin krém používám denně a VŘELÉ DOPORUČUJI!!!
Revoluční 6 (naproti O2 prodejně), Ústí nad Labem
Otevírací doba: Čt 13.00 - 17.00, nebo dle telefonické dohody
T: 604 193 161
Být dobrým člověkem není samozřejmost.
Je to dennodenní volba, kým se stanu v každé chvíli.
Je to o moudrosti, poctivosti a vůli, proti povrchnosti, liknavosti a útěku k tomu, co je snazší.
Chodíme bosými chodidly po cestě života,
nebo posléze volíme obutí a v dnešní době pak hned nejraději sedmimílové boty - minimálně.
Když ale přeneseme "sedm mil", tak už nespatříme to,
co bychom viděli na cestě ušlé krok po kroku, tu se zastavili, tu spočinuli.
A bosá chodidla? Cítí chlad i teplo, záchvěvy či vláhu, něžnost či řez - ten bolí... Vše má svou cenu! Duše to ví...Vším se učíme, jenom "přeskakováním" ne. To, co nevidíme, neslyšíme, neprožijeme - to nás nemůže něco naučit.
A proto ... nenabízejme Duši sedmimílové boty, které možná zvítězí v rychlosti... ale čeho? Čeho stihneme víc? Stihneme víc nevidět, neslyšet, necítit...?
Pod lavicí u pootevřených dveří stojí sedmimílové boty. Okolo lavice však směřují do dveří stopy bosých nohou a ve dveřích mizí. Ty šlépěje jsou plné bláta a sem tam zbrocené kapkami krve. Jdu tam, pootevřu víc a nahlédnu: za dveřmi mne vítá světlo...
text a ilustrace: Eva Ova
www.eva-ova.cz
Zpěvačka s nádherným, nezaměnitelným hlasem, sopránem o rozsahu tři a půl oktávy, královna swingu, krásná žena oslňující společnost (vždyť je narozená ve znamení lva), také žena statečná, které se na vrcholu kariéry dotkla smrt a ona ji dokázala proměnit v životní lekci, spisovatelka, fotografka, báječná kuchařka – Eva Pilarová.
Čím jste chtěla být jako dítě, snila jste, že budete slavnou zpěvačkou?
Jako hodně malá jsem chtěla být námořník nebo cestovatel. Ve dvanácti letech jsem se rozhodla, že budu zpěvačkou. Že bych měla být zpěvačkou slavnou, o tom jsem nepřemýšlela. Ale chtěla jsem zpívat a fakt je, že za devět let od onoho rozhodnutí jsem udělala konkurz do divadla Semafor a sen se mi splnil.
Co způsobilo, že jste od studia operního zpěvu přešla k populární hudbě?
Tehdy nebylo možné jako dnes vybrat si muzikál, jazz či pop. Byla jen a jen opera. Na školu jsem šla už s tím vědomím, že operu nikdy zpívat nebudu, chtěla jsem se ale vzdělat v hudební teorii a naučit se základy techniky zpěvu.
Máte nějakou operní árii, kterou byste si ráda v divadle zazpívala?
Budu upřímná, nemám. Jednak to neumím, jednak by mě to nebavilo. Kdysi jsme s Waldemarem Matuškou zpívali na nějakém koncertě Věrné milování, měli jsme s tím velký úspěch, ale to bylo z recese a nechtěla bych slyšet, co by tomu řekli hudební kritici!
Kdy jste zařadila do repertoáru Montiho čardáš a jak se stalo, že ho umíte zazpívat i v čínštině?
Může za to Dan Nekonečný, přemluvil mě, abych s ním zazpívala na Letné v rámci kaskadérské show, prý to bude jednoduché, budeme zpívat na střeše jedoucího auta, což je zcela bezpečné… Netušila jsem, že mezi diváky jsou Číňané, kteří chtějí české kaskadéry představit v Číně. Když show skončila, řekl jeden z Číňanů legrační češtinou, že se jim to moc líbilo a že by chtěli i „panirychlezpiva“. Neměli tušení, jak se jmenuji, a takhle mě překřtili díky rychlým pasážím v Montiho čardáši. Když jedu do zahraničí, naučím se vždycky aspoň jednu skladbu v tamní řeči, proto ta čínština. A ještě dodám, že Čína se dvakrát odložila a já tam nakonec nebyla. Ale čínskou verzi zpívám dodnes jako přídavek. A dokonce jsem ji zpívala v duetu s Vojtou Dykem, když jsem slavila padesát let na scéně.
Mám pocit, jako byste žila několik paralelních životů v jednom, stále se udržujete na špičce populární hudby, píšete knihy, jste úspěšná fotografka, vystavujete i v zahraničí. Jak tak nabitý program stíháte a organizujete?
Nenechávám nic na poslední chvíli, naopak dělám všechno s předstihem, abych se pak zbytečně nenervovala. A nejdůležitější je, že mě to baví. A baví mě i fotografování, ale nemám odvahu nazvat se fotografkou, jsem pouhá amatérka.
Dokázala jste se uzdravit z těžké nemoci. Co byste vzkázala lidem, kteří se dostanou do podobné životní situace?
Nevzdávat se a věřit, že bude líp.
Napsala jste knihu o svém léčiteli, můžete prozradit čtenářům Sféry nějaké jeho osvědčené tipy pro zdraví?
Pan Doubrava doporučuje rozumný přístup k životním situacím, slušnost a toleranci. Ostatní je individuální, poradí každému zvlášť.
Jak si udržujete klid na duši a jaké místo zaujímá ve vašem životě víra v Boha?
Víra v Boha je to nejcennější, čím mě rodiče do života vybavili. Nepřestávám jim být za to vděčná. Jsem přesvědčená, že my věřící máme v životě spoustu věcí jednodušších, protože víme, že Pán Bůh je s námi nejen v našich radostech, ale i úzkostech. A to samozřejmě i uklidňuje.
Býváte vždy velmi krásně a vybraně oblečená pro každou příležitost. Máte svého módního poradce?
Mám skvělého poradce, módního návrháře Osmany Laffitu, který mi připravuje modely na koncerty. Dalším poradcem je můj muž, který se stará o moje civilní oblečení, odlehčené, spíše sportovního rázu. Dlouhé toalety s flitry a korálky ráda prostřídám s oblečením typu trika, džíny, kožené bundy, a lodičky na vysokém podpatku se sportovní obuví.
Na co se mohou v tomto roce těšit vaši posluchači?
Na jaře mě čeká Evergreen tour, což je řada společných koncertů s Yvettou Simonovou, Josefem Zímou, Pavlínou Filipovskou, Karlem Štědrým, Viktorem Sodomou, Karlem Kahovcem, Rangers Bandem a Patrolou Šlapeto. V létě mám několik festivalů včetně Mezinárodních jazzových dnů v Dubé a na podzim oslavím – tedy když Pán Bůh zdraví dá – dvěma galakoncerty s hosty pětapadesát let na scéně. Těmi hosty budou Petr Vondráček se skupinou Lokomotiva, skupina Wohnout, mladičký zpěvák Tomáš Ringel, Matěj Ruppert, Vojta Dyk a nebude chybět ani Karel Gott.
Plánujete nějakou výstavu fotografií? Připravujete pro čtenáře nějakou novou knihu?
Momentálně probíhá 59. výstava, tentokrát společná s brněnskou fotografkou Helenou Štefanovou, v březnu budeme spolu v Jičíně a dále mám samostatné výstavy v červnu v Českém Brodě, v červenci v České Lípě, v srpnu v Neratovicích a v prosinci spolu s panem Karlem Dobešem v Praze v Senátu. Novou knihu připravuji poměrně dlouho, chci v ní zavzpomínat na to, co bylo, ale pořád mám dost zpívání a natáčení, učení… a spíš přemýšlím, co a jak bude. Proto na vzpomínky zatím není čas, ale ráda bych knihu dopsala koncem příštího roku.
Jak si předstvujete ideální dovolenou?
Určitě ne jako třeba dovolenou u moře. Snídaně, pláž, oběd, pláž, večeře a další dny totéž. Pro mě je to neskutečná nuda. Nejsem workoholik, ale nemám ráda nicnedělání. Když se nevěnuji zrovna své profesi, pak se ráda toulám městem nebo přírodou a fotografuji. Fotografie pak zpracovávám na počítači a mám pocit, že právě u tohoto si úžasně odpočinu.
Achnatonovo vizionářství i jeho posvátné prorocké texty ohromily nejednoho křesťanského učence, který se nechal tímto „amarnským” obdobím egyptských dějin inspirovat. Lze atonismus považovat za předzvěst budoucího křesťanství, za vizi božské jedinečnosti, která našla svoji podobu v pozdějším monoteismu?
„Ptáte se, kdo jsou ti, co nás vedou do tohoto Království? Ptáte se, zda toto Království je na nebesích? Ptáci, co poletují ve vzduchu, a všichni živí tvorové, kteří žijí pod zemí i na zemi, i ryby v moři vás tam dovedou, neboť Království nebeské je ve vás samých.“
Slova Ježíše Krista, Papyrus z Oxyrhynchu
Achnaton a Ježíš
Ježíš svými slovy v záhlaví této kapitoly dává svým učedníkům na srozuměnou, že božská podstata je obsažena v přírodě samé. Tím, že člověk přírodu vnímá a navazuje s ní spojení, odhaluje tajemství života ukryté v jeho vlastním nitru. O stejné pochopení skutečnosti usiloval svými náboženskými teoriemi i sám Achnaton, ale již o 1500 let dříve. Je tedy možné, že se mladý Ježíš seznámil s Achnatonovým učením například tehdy, když pobýval u sekty Esénů, kteří žili v Kumránu nedaleko Mrtvého moře? Někteří odborníci tvrdí, že nalezené Ježíšovo evangelium ve svitcích od Mrvého moře či z Nag Hammádí je vlastně učením samotného Achnatona. Je možné uvést i další křesťanské texty, které byly inspirovány Achnatonovým učením a přímo z něj vycházejí. Asi nejznámějším z nich je Žalm 104, jehož některé části jsou dokonce překladem Velkého chvalozpěvu na Atona! S tím souhlasí i významný německý egyptolog Jan Assmann: „Stopa vede od Achnatonova velkolepého opěvování Slunce až k 104. žalmu z bible.“ Verše 20 – 30 ze 104. žalmu jsou překladem z hebrejštiny a jakýmsi shrnutím Achnatonova Chvalozpěvu na Atona. Achnatonův úžasný hymnus začíná v egyptštině slovy: ´Jak přenádherné je tvé zjevení na nebeském obzoru, rozptýlíš i temnotu, u nohou ti leží svět takový, jaký jsi ho stvořil, sám jsi věčný a jen tebou jsou lidé živi.´ Ve třiceti verších Achnaton chvalořečil svého boha Slunce, bez kterého by nic neexistovalo. Je tento chvalozpěv dílem božského krále a filozofa?“ Lze říci, že bible zajistila Achnatonovu učení nesmrtelnost.
Achnaton a Mojžíš
Počínaje starověkem se četní autoři pokoušeli spojit Mojžíše s Achnatonem, jenž prosazoval uctívání jediného boha Atona, což byl pro ně zřejmý monoteismus. Přísný monoteismus však poprvé vyžaduje na Izraelitech Mojžíš. Přesto v Druhé knize Mojžíšově, která se považuje za nejstarší verzi známého příběhu, nehraje monoteismus nijak významnou úlohu. Podle mnohých domněnek i důkazů postavil Achnaton sluneční chrámy zasvěcené Atonovi nejen v Egyptě, ale i za jeho hranicemi. Existují spekulace, že jeden z nich byl založen i na návrší Moria v Jeruzalémě. Lze snad předpokládat, že na tomto posvátném návrší stál Atonův chrám založený samotným Achnatonem dříve, než zde byl později vystaven králem Šalamounem Chrám archy?
Spojení mezi Achnatonem a Mojžíšem lze nalézt už v díle egyptského kněze Manetha (kolem 300 př. Kr.). Tvrdil, že zakladatel monoteismu, jehož nazýval Osarsif (Osarséf), přijal jméno Mojžíš a za Achnatonovy vlády vyvedl své přívržence z Egypta. Manetho pravděpodobně chtěl, aby Egypťané byli zproštěni „falešného“ monoteistického učení, které, jak jsem již uvedl několikráte, vlastně nebylo monoteismem v pravém slova smyslu. „Jediný“ bůh Aton byl vlastně syntézou všech dosud uznávaných bohů. Dalšími polemickými texty v souvislosti s Achnatonem a Mojžíšem se rovněž zabývali autoři jako Lýsimachos, Tacitus či Strabón. Mojžíš byl prorok vychovaný v Egyptě a nejspíše zasvěcený samotným Achnatonem do nového náboženství jednoho boha. Některé prameny dokonce udávají, že Mojžíš byl pravděpodobně veleknězem Atonova chrámu v Achetatonu. Naproti tomu zase jiné teorie tvrdí, že Achnaton odchází z Egypta jako Mojžíš, obklopen svými věrnými do země zaslíbené, aby tam naplno realizoval svoji celoživotní vizi o jediném bohu Atonovi.
„´Adonai´, hebrejský výraz pro ´můj vládce´, bylo totéž jako egyptský výraz pro ´Atona´ a ´mos´je egyptské, a nikoli hebrejské slovo pro ´dítě´.“
Dr. Karl Abraham
Dr. Karl Abraham, předchůdce psychoanalytika Sigmunda Freuda, se zabýval zkoumáním uctívání „jednoho boha“ a domníval se, že faraon Achnaton byl „předchůdcem mozaikového monoteismu“. Studoval i Starý zákon a zjistil, že ten přičítal velký symbolický význam době kolem roku 1394 př. Kr., kdy Mojžíš, zakladatel židovské víry, vzal korunu egyptskému faraonovi. Abraham se domníval, že Mojžíš, otrocké dítě, byl ve skutečnosti Achnaton, potomek faraona Amenhotepa III.
Tomuto tématu, které se dnes dostává čím dál více do popředí všeobecného zájmu, se již kdysi věnoval i Sigmund Freud ve své působivé studii o Mojžíšovi a monoteismu. On byl tím, který prohlašoval, že Mojžíš a Achnaton byli v úzkém kontaktu. Hloubal nad tím, že Mojžíš byl Egypťan a kdysi zastával postavení rádce faraona Achnatona. Freud usuzoval, že po Achnatonově smrti dalo Amonovo kněžstvo v Thébách, které Achnaton neuznával a opustil je, volný průchod zášti proti jeho osobě. Víra v Atona byla zakázána a Achnatonovo hlavní město Achetaton srovnáno se zemí. Freud věřil, že se Mojžíš obracel k Achnatonovi a očekával od něj inspiraci a vůdcovské schopnosti. Zklamán a osamocen ve víru událostí se pak Mojžíš obrátil k Izraelitům pobývajícím v Egyptě. Hledal u nich náhradu za ztrátu, kterou utrpěl, když Achnaton zemřel a jeho náboženská filozofie byla nemilosrdně pošlapána. Freud posléze přišel s novými argumenty, že Achnatonova vláda v Achetatonu skončila, když byl sesazen a poslán do vyhnanství na Sinaj kolem roku 1361 př. Kr., ale později se vrátil, aby se pokusil zmocnit se vlády za Ramesse I. Když neuspěl, přemluvil skupinu hebrejských otroků, aby jej následovali do pouště, kde mohl konečně uskutečnit svoji vizi a stvořit skutečné náboženství jediného boha: Atona.
Velice odvážný a nekonformní pohled na Mojžíše a Achnatona přinesl nedávno známý egyptolog, Egypťan Ahmed Osman. Ten ve svých knihách Stranger in the Valley of the Kings (Cizinec v Údolí králů), Moses: Pharaoh of Egypt (Mojžíš: Egyptský faraon) a Moses and Akhenaten (Mojžíš a Achnaton) identifikuje Mojžíše s faraonem Achnatonem. Osman tvrdí, že byl Achnaton vyhnán na konci 17. roku své vlády společně se Semity z Egypta do vyhnanství na Sinaj.
Průzkum a vykopávky v dnešní Amarně, které vedl William Matthew Flinders Petrie, zakladatel egyptské archeologie, a nálezy, které nashromáždil, odhalily mnohé o historii, náboženství, umění a způsobu Achnatonovy vlády. Zajímavá je ta skutečnost, že Petrie nalezl na Sinaji v egyptské hrobce důkaz, že poté, co byl Aton v Egyptě oficiálně „zapomenut“, v těchto končinách jej velebili. Kromě dalších uměleckých předmětů tu Petrie objevil i hlavu sošky královny Teje, Achnatonovy matky.
Zajímavé podněty a spekulace kolem Mojžíše a Achnatona přináší i další současník, spisovatel Ralph Ellis, ve své knize: Jesus, Last of the Pharaohs (Ježíš, poslední z faraonů). Ellis zde Mojžíše ztotožňuje s prvorozeným synem Amenhotepa III. a královny Teje Tuthmosem (Tuth-Moses / Moses?), který byl Achnatonovým bratrem a mimo jiné i héliopolským knězem a který se snad měl stát i faraonem, ale náhle zmizel ze scény. Rovněž Arthur Weigall ve svých článcích spojoval hromadný odchod Židů z Egypta s Achnatonovým převratem a věřil, že ke konci Tutanchamonovy vlády vyhnal Izraelity z Egypta generál Haremheb, který se později prohlásil za faraona.
Achnaton a židovská mystika
Je nepopiratelné, že kabala, židovská mystika, má kořeny v mystice egyptské, ze které vychází. Kdo zpřístupnil tyto staré pravdy Židům? K povznášejícím a záhadným textům starých Židů nepatřily jen spisy a knihy jako tóra a midraš, ale i kabala, sbírka starých tajných textů. Od 12. století je kabala souhrnným pojmem ezoterických směrů Židů. Pojem je odvozen z hebrejského QBLH (= to, co přijímáme). Ve své podstatě je kabala učením o psychoenergetické podstatě člověka a jeho místě v holograficky upořádaném vesmíru. Její nauka o hierarchii světů zcela odpovídá staroegyptskému hermetismu. Zde nacházíme důkaz, že kabala byla převzata ze staroegyptské mystiky. Tomu odpovídá i skutečnost, že kabalisté dál kabalu nevyvíjejí. Nejvýznamnějším kabalistickým dílem je Zóhar (plným názvem Šéfer-ha-Zóhar, Kniha slávy), o němž se většinou udává, že vznikl kolem roku 1290 po Kr. Vzhledem k mnoha dalším indiciím je zřejmé, že Zóhar musel vznikat průběžně po dlouhé období jako kompilát různých textů sebraných v hluboké minulosti. Jeho skutečné počátky se však ztrácejí kdesi hluboko v egyptské minulosti jako informace, které si s sebou odnesli Achnatonovi následovníci z Egypta… To, co se z egyptské mystiky uchovalo v židovské kabale, ale i v řeckém hermetismu, uchovalo se nejspíše zásluhou Manetha, velekněze héliopolského chrámu. A je pravděpodobné, že se na transformaci staroegyptských posvátných textů podíleli i další dva egyptští učenci Petosiris, rádce panovníka 30. dynastie faraona Nektaneba, a Bytis. Tyto texty dnes nesou název hermetické dle pořečtěného jména Hermés (Trismegistos), kterým nebyl nikdo jiný než egyptský bůh písma a vzdělanosti Thovt.
Achnaton a Knihy Mojžíšovy
O kabale se hovoří jako o učení, které bylo ústně předáváno pokoleními před tím, než bylo zaznamenáno. Můžeme se tedy domnívat, že kabala byla předmětem Knih Mojžíšových, které byly původně napsány staroegyptsky. Jejich autorem mohl být s největší pravděpodobností sám Achnaton, který měl údajně ve svém dvacetipětiletém sinajském vyhnanství dost času na to, aby vše, co znal, zapsal. Teprve když nastaly příznivé politické okolnosti, což bylo pravděpodobně v rozmezí období po smrti faraona Haremheba až po první vládce 19. dynastie, vyvedl své následovníky z Egypta poté, co se mu nepodařilo se znovu zmocnit vlády nad Egyptem. O Knihách Mojžíšových, které jsou obsaženy v bibli, je nezbytné zmínit následující skutečnosti. Zejména v prvních dvou se v nápadně vysokém počtu objevují egyptská slova. Zdá se tedy logické, že právě tyto první dvě lze autorsky připsat Mojžíšovi – Achnatonovi. Výskyt těchto slov, jež mají hebrejské ekvivalenty a jichž nebylo třeba užívat, kdyby původní texty nebyly v egyptštině, podporuje teorii, že tyto knihy byly skutečně napsány egyptsky.
Nag Hammádí – tajemství papyrových kodexů
Nag Hammádí je egyptská lokalita, v níž v roce 1945 Muhammad Ali Samman nalezl tzv. gnostickou knihovnu. Jedná se o celkem třináct koptských papyrových kodexů, které byly uloženy v hliněné nádobě. Část textů byla vzápětí nenávratně ztracena, když některé listy byly omylem použity na zátop. Nicméně valná většina textů se díky knězi jménem Al-Qummus Basiliyus Abd el Masih nakonec přece jen dostala do rukou vědců. Třináct papyrových kodexů obsahuje převážně spisy s gnostickým učením. Toto učení bylo do té doby známo výhradně ze spisů jeho odpůrců, především církevních otců, kteří proti gnózi neúprosně bojovali. Kodexy z Nag Hammádí jsou prvním materiálem svědčícím o tomto učení přímo, a mají tak pro studium gnóze nesmírný význam. Spisy, jež už byly dávno považovány za ztracené či za pouhý výplod fantazie „zvrhlých” archeologů, ukázaly světu, že některé věci mohou být docela jinak. Křesťanští gnostici, intelektuálně založená menšina v rámci křesťanské sekty, se tak zasloužili o to, že existuje i alternativní výklad ke kanonizovaným biblickým evangeliím. Onen historický paprsek světla představují hlavně tyto čtyři apokryfní čili nekanonizované texty: Tomášovo evangelium, Rozhovor se Spasitelem, Filipovo a Mariino evangelium. Každý ze spisů, stejně jako notoricky známá kanonická evangelia, reprezentuje určitou raně křesťanskou školu, kterých bylo v době vzniku prvních křesťanských textů jako hub po dešti. Originály těchto apokryfních textů pocházejí zhruba ze stejné doby jako kanonizovaná evangelia, tedy z konce druhého století, a byly zaznamenány buď řecky, nebo aramejsky. Jejich překlady nalezené v Nag Hammádí v mnohem zachovalejším stavu jsou psány v koptštině a vznikly o dvě století později. Některé jsou velmi staré a mohou uchovávat staré tradice nezávislé na kanonických evangeliích (např. Tomášovo evangelium), jiné se naopak snaží o reinterpretaci kanonických textů či o nový, alternativní pohled na Ježíše jako gnostického spasitele. Autory a opisovači těchto textů jsou gnostici pocházející pravděpodobně z blízkého kláštera sv. Pachomia, kteří je ukryli před jejich ničením horlivými zastánci oficiální víry.
„Království boží je v tobě a všude kolem tebe. Nikoliv jen v budovách ze dřeva a kamene. Rozštípni kus dřeva, já tam budu, nadzvedni kámen a nalezneš mě…“
Apokryfní Evangelium sv. Tomáše
V roce 1945 byl v Nag Hammádí objeven svitek, který je popisován jako tajemná slova Ježíše Krista. Svitek obsahující apokryfní Evangelium sv. Tomáše byl vědci z celého světa prohlášen za autentický záznam Ježíšových slov. Vatikán odmítá toto evangelium uznat a označuje ho za blud (z angl. slova heresy), neboť by to podkopalo autoritu církve a zpochybnilo její pilíře, stanovené Nicejským koncilem. I Achnaton je dnes obdobně nazýván některými odborníky, kteří čerpají informace z nemnoha zachovaných pozůstatků ze strany Amonova kněžstva a také prvních panovníků 19. dynastie (Sethiho I. a Ramesse II.), neboť od této doby je zaznamenáno systematické ničení textů a veškerých památek a odkazů na Achnatona. Zmíněné apokryfní Evangelium sv. Tomáše, někdy nazývané též Skutečné Ježíšovo evangelium, se některými badateli dává do souvislosti s faraonem Achnatonem, žijícím o čtrnáct století dříve než Ježíš. I tím, že je mnohými historiky pokládán za zakladatele monoteismu, je rovněž považován za výjimečnou bytost, jež dala světu filozofii, na kterou ve své době svět ještě nebyl připraven. A tak se mohlo stát, že se jeho textů o čtrnáct století později nechopil nikdo jiný než samotný Ježíš...
Úryvek z autorovy knihy Achnaton a Nefertiti, faraoni Slunce
Měsíc a jeho fáze neovlivňují jen příliv a odliv moří a oceánů, růst rostlin, ale i záležitosti a konání lidí. Většina z nás ale jeho vliv podceňuje. Zkuste se s fázemi Měsíce sladit - uvidíte, že vaše snažení bude úspěšnější.
Když Měsíc přibývá
Období přibývající Luny trvá zhruba dva týdny, začíná novoluním a končí dnem před úplňkem. Tento čas je nejvíce příznivý pro duchovní a materiální růst. Je tou nejvhodnější dobou pro svatbu, začátek nové práce, nového projektu nebo třeba pro pořízení si nového mazlíčka. Všechno, co je počato v tomto období, bude báječně růst a prosperovat. I růst rostlin koresponduje s fázemi Luny, toto období je tedy nejlepší pro sázení a zakládání nové zahrádky.
První část přibývajícího měsíce je první čtvrť. Trvá přibližně sedm dnů. Tato doba je extrémně potentní a příznivá pro nové začátky, zejména noc, kdy se poprvé objeví malilinkatý srpeček Měsíce. Druhá čtvrť od osmého do posledního dne před úplňkem je také příznivá pro začátky nových aktivit, setí, sázení, investování, počátky nových přátelství a partnerství.
Když Měsíc ubývá
Období počínající úplňkem a končící dnem novoluním je obdobím ubývajícího Měsíce. Trvá také přibližně dva týdny. Je nejvýhodnější dobou k odstranění všeho, co ve svém životě nechceme. Můžeme se například zbavit nemocí, které nás trápí. Začněte tedy proces léčení právě s ubývající Lunou. Je příznivým obdobím takových aktivit jako sklizeň, úklid, zbavení se parazitů, odstranění bradavic.
Zajímavé je, že rostliny mající léčivé účinky rostou právě nejlépe za svitu Luny. Na lunární fáze jsou někteří z nás citliví více, někteří méně. Jedinci, jejichž tělo obsahuje větší množství vody, podléhají vlivu Měsíce obvykle více.
V osmadvacetidenním cyklu Luny jsou čtyři důležité dny, během kterých můžeme zlepšit své zdraví. Úplněk, novoluní, desátý a jedenáctý den. Každá z fází má specifický efekt na vnitřní fungování organizmu. Například jedenáctý den lunárního cyklu je optimální k ovlivnění žláz s vnitřní sekrecí. Tento den jsou žlázy nejlépe čistitelné a stimulovatelné. Je tedy optimálním dnem dát tělu pauzu a postit se.
Pokud své tělo sladíte s lunárním cyklem, sladíte se s přirozeným léčivým rytmem sluneční soustavy.
Feng Ren Shui je učení, díky kterému si umíme udržet silnou energii po celý život. Silná energie nám zaručí pevné zdraví, silnou imunitu (která je velmi důležitá, což nám ukázal právě rok 2020), odolnost vůči všem vnějším vlivům, sílu dosahovat ve svém životě našich cílů a také nám umožňuje prožít dlouhý a naplněný život. K tomu využívá práci s energiemi tzv. tří herců: čas, člověk a prostor.
Energie času nám určuje, kdy a co máme dělat. Energie člověka nám pak říká, s kým máme dané činnosti vykonávat. Energie prostoru nám pak umožňuje vytvořit si ty nejlepší podmínky pro danou činnost. Všichni tři herci jsou tak významnými zdroji naší energie a my pak nemusíme vyčerpávat svoji vlastní energii. Tu si uchováme pro sebe, pro kvalitní fungování našeho organizmu.
Proto je uspořádání prostoru pro náš život tak důležité. Významnou úlohu pro sílu naší energie má náš domov. Zde trávíme podstatnou část svého života. Většinou lidé tráví doma více jak polovinu svého života a z toho celých osm hodin spíme. Když si uvědomíme, že během osmi hodinového spánku trávíme v kuse celý čas na jednom místě – v ložnici, tak nám dojde, jak důležitá pro náš život a sílu naší energie je právě ložnice.
Spánek je pro náš život a kvalitu naší energie velmi důležitý. V jeho průběhu dochází k regeneraci našeho organizmu. Ten se v průběhu spánku připravuje na nový den, abychom vše opět zvládli bez zbytečného vyčerpání. Kvalita spánku je tak významná pro kvalitu celého našeho života.
Mnoho lidí vliv spánku na celkový život velmi podceňuje.
Tím, že spíme, můžeme mít dojem, že se „nic neděje“. Ale v rámci našeho organizmu dochází k velmi důležitým procesům, díky kterým máme kvalitní a silnou energii. A právě energie naší ložnice má vliv na to, jakou energii na nový den získáme.
Spánek patří z hlediska Feng Ren Shui k tzv. energii fáze Vody. Je to fáze, kdy vládne největší klid, je to nejsilnější jinová (klidná a pasivní) energie. A právě tuto energii musíme v ložnici co nejvíce podpořit, aby byl náš spánek kvalitní a abychom díky němu získali silnou energii.
V ložnici se tak snažíme vytvořit co nejjinovější prostředí. Musí zde vládnout klid, aby nás v průběhu spánku nic nerušilo. Voda se projevuje tzv. chladem. Tj. ložnice by měla být nejchladnější místo našeho domova. Měli byste zde mít pocit příjemného chládku, jako když si na rozpáleném slunci jdete sednout do příjemného, chladivého stínu. Už jen díky tomuto chladu se energie zpomalí. Tím chlad přispívá k energii klidu. Před spaním je tak velmi důležité, abyste si ložnici řádně vyvětrali a pustili do ní chladivý čerstvý vzduch. Ten je pro kvalitu spánku také velmi důležitý. Víme, že v životě máme dva důležité zdroje tzv. postnatální energie: strava a právě vzduch. Čím kvalitnější vzduch v ložnici máme, tím kvalitnější energii získáme pro nový den.
Energie Vody je dále spojena s energií noci a zimy. Je to období, kdy vládne tma. Proto i ložnice by měla mít co nejvíce tlumené světlo. Tma stejně jako chlad zklidňují energii a zpomalují její aktivitu, a to je přesně to, co potřebujeme pro svůj kvalitní spánek. Proto je důležité, abyste v ložnici před spaním vytvořili příjemné přítmí. Můžete k tomu využít závěsy či různé rolety, abyste zabránili přílišnému světlu zvenku. I vnitřní osvětlení by mělo být spíše tlumené. Před spaním byste si tak měli raději svítit menšími lampičkami než velkým lustrem.
Při spánku jsme také velmi zranitelní, a proto nám ložnice musí dodávat pocit bezpečí. Tomu slouží uzavření. Ložnice by tak měla být před spaním uzavřená před vlivy zvenčí. Zde jsou důležité kvalitní dveře do ložnice, které se musí dát snadno zavřít. Je důležité, aby dveře nedrhly, nevrzaly apod. Dále jsou důležitá i okna. Musí velmi dobře těsnit a být pevně usazená, aby v noci např. poryvem větru nevydávala žádné zvuky apod.
V rámci ložnice je velmi důležitá postel a její umístění. Pro kvalitní spánek je důležité, aby postel byla opravdu pevná a bytelná. Neměla by se nijak hýbat, vrzat apod., tedy nesmí nás v průběhu spánku budit ani pohybem, ani zvukem. Postel by měla být na pevných nohách.
Pod postelí by měl být volný prostor, aby tudy mohla volně proudit energie.
Prostor pod postelí by měl být vždy čistý a uklizený. Pod postel tak nemáme nic ukládat a je důležité, aby zde nebyl prach či jiné nečistoty.
Postel by měla mít vysokou a pevnou pelest za hlavou. Je důležité, aby nám postel hlavu ve spánku chránila a abychom zezadu měli pocit naprostého bezpečí. Pelest by měla být plná. Ideální je, pokud je pelest polstrovaná, aby nám dodávala pocit měkkosti a tepla. Postel musí být umístěna tak, aby měla za hlavou zeď. Neměla by tedy být pod oknem, nebo hlavou do prostoru.
Kolem postele pak musíme vytvořit tzv. pět zvířat: Želva, Drak, Tygr, Fénix a Had. Tato zvířata nám do prostoru přinášejí rovnováhu, klid a pocit bezpečí. Každé zvíře patří k jedné z pěti fází (Želva – Voda, Drak – Dřevo, Tygr – Kov, Fénix – Oheň, Had – Země). Všech pět fází potřebujeme pro náš život, a proto tyto energie musíme posilovat i během spánku.
Za postelí musíme vytvořit pevnou Želvu. To je energie opory a bezpečí, kryje nám „záda“ a hlavu. Želvu můžeme vytvořit právě pevnou a vysokou pelestí postele za hlavou. Želva musí přinášet energii opory a pevnosti, proto musí být pelest plná a pevná.
Po levé straně postele (když ležíme na zádech) má vládnout energie Draka. Tu vytvoříme něčím vyšším jako např. stojací lampou, vyšší rostlinou, vyšší skříní apod. Drak nám dodává pocit bezpečí a chrání nás při spánku z levé strany. Jeho úloha je dodávat nám energii velkorysosti, kreativity, velkých vizí a mocné síly pro náš život.
Po pravé straně pak vytvoříme silnou energii Tygra. Ten by měl být menší a nižší než Drak (přibližně 1/3 velikosti Draka). Tygra může tvořit menší lampa, menší skříňka, svícen apod. Tygr přináší ochranu z pravé strany a dodává silnou a ochranou energii Kovu. Ta je pro nás např. důležitá z hlediska imunity a celkové odolnosti organizmu. Chrání nás tak před napadením zvenčí.
Fénix je pak před námi. Je to energie Ohně a podporuje naše vize, životní naplnění, štěstí a úspěch. Před postel bychom si tedy měli dát nějaký obraz či symbol našich snů, vizí, toho, čeho chceme ve svém životě dosáhnout. Obraz můžete dát na zeď, která je naproti posteli, nebo pokud se vám před postel vejde komoda, můžete si obrázek či symbol vize dát na tuto komodu.
Energie Hada jste pak vy v posteli. Had potřebuje mít pocit jistoty, stability a zázemí (tento Had patří k energii Země). Proto musí být postel opravdu kvalitní, bytelná, pevná a stabilní. V posteli bychom pak měli vytvořit pocit hnízda, do kterého se rádi vracíme. Had má rád teplo, takže postel nesmí působit chladným dojmem. Měla by být měkká a útulná a vzbuzovat příjemný pocit útulného místa.
Důležité samozřejmě je, aby energie ložnice podporovala individuální energie člověka, který v ložnici spí. Zde musíme znát typologii Feng Ren Shui člověka a jí ložnici přizpůsobit. Pokud v ložnici spí partneři spolu, pak ji musíme přizpůsobit i energiím obou partnerů.
Jak jsme již uvedli výše, v ložnici by měla vládnout silná energie Vody. Tu podporuje energie Kovu. K energii Kovu patří čistota a pořádek. Ložnice by tedy měla být vždy uklizená a čistá. Vše by zde mělo mít své místo. Neměl by tu být pocit chaosu a zmatku. Nemělo by se tu nikde válet různé oblečení, či jiné věci. Důležitá je také celková čistota. Úklidu ložnice věnujte opravdu dostatečnou pozornost.
To, v čem spíte, se pak bude projevovat i ve vašem životě.
Je tedy důležité např. hezky zastlat postel a upravit si ji tak, abyste se opět večer do ní těšili. Pozor ale na přehnaný pořádek a sterilitu (může způsobovat problémy s otěhotněním). To není energie vhodná pro život. V ložnici má být tedy určitý pořádek, ale také útulno a příjemně.
V případě, že ložnici používají lidé, kteří jsou sexuálně aktivní, je důležité v ložnici podpořit i tuto energii. Víme, že sexuální energie patří k elementu Oheň. Ten podpoříme např. červenou barvou. Ale pozor, nic se nesmí přehánět. Proto není úplně vhodné si např. ložnici červeně vymalovat. Energie Ohně je velmi aktivní a neumožnila by nám se příjemně zklidnit na spánek. Tím by byl spánek neklidný a nekvalitní. Oheň tak do ložnice dáváme spíše různými drobnými doplňky. Mohou to být např. dva různé červené polštářky jen tak ležérně pohozené na ustlané posteli. Můžete také do ložnice dát červené svíčky nebo růženínové kamínky apod.
Ložnice je také místo, kde partneři tráví dlouhou dobu ve velké blízkosti. Navzájem tedy na sebe působí a tím ovlivňují i energii vzájemného vztahu. Proto je důležité, aby ložnice podporovala energie vztahu. Toho můžeme docílit např. tím, že v ložnici budeme mít různé doplňky ve dvojicích. Např. dvě svíčky, dva hrníčky, dva kamínky apod. Pozor ale na to, že tyto dvě věci nesmí být stejné, tj. dvě různé svíčky (jedna nízká, druhá vysoká apod.), protože vztah tvoří vždy dva různí partneři.
Dále byste měli mít v ložnici fotky s partnerem. Ale jen vy dva sami, nikdo jiný na fotce nesmí být (ani váš pes ?). Mohlo by se stát, že vám pak do vašeho vztahu bude někdo vstupovat. V ložnici byste neměli mít ani fotky svých dětí. Ložnice by tak měla být doménou partnerů, jejich hlavním „sídlem“, které podporuje jejich silný vztah.
V ložnici by nemělo být mnoho květin. Ty přinášejí do místnosti energii Dřeva, a to je velmi aktivní až agresivní energie. Ta by pak velmi narušovala klid spánku a ten nebude dostatečně kvalitní. V ložnici byste neměli mít ani nic, co se hýbe. Např. různé závěsné doplňky (např. zvonkohry apod.). Rozhodně si do ložnice nedávejte akvárium. Pozor také na umístnění zrcadla v ložnici. Zrcadlo nemá mířit na postel, tj. neměli byste se v zrcadle vidět, když v posteli ležíte.
Pokud máte doma málo prostoru a ložnici využíváte i k jiným aktivitám než jen ke spánku (máte tu např. pracovní koutek), pak je důležité, abyste před spaním všechny věci spojené s touto aktivitou uklidili a maximalizovali tak energii klidu a spánku. V ložnici by neměly být žádné elektronické přístroje, protože ruší spánek. Pokud je tam máte, musí být vypnuté a vytažené ze zásuvky, aby nevytvářely žádné rušivé pole.
Věnujte energii ložnice opravdu velkou pozornost. Pocit, že sem chodíte „jen spát“ je velmi nebezpečný. Spánek je opravdu velmi důležitý pro vaši energii, sílu, odolnost i dlouhověkost. Čím kvalitnější prostředí pro spánek si vytvoříte, tím kvalitnější život budete žít.
Obchodní podmínky Reklamační řád Reklamační protokol
Copyright © 2018 DIOCHI SPOL. S R.O, Žampiónová 2, 104 00 Praha 10 - Pitkovice, Česká Republika, Česká republika