Banner nové Sféry

Hummus s římským kmínem

Hummus se připravuje se z cirzny (římského hrachu), která patří mezi nejkvalitnější luštěniny. Kromě  bílkovin a vlákniny je cizrna také zdrojem vápníku, železa a vitaminu B15.

Je oblíbený na Balkáně, v arabských zemích nebo Izraeli, ale stále častěji ho najdete i v české kuchyni. Vyzkoušejte ho, uspokojí vaše chutě a jeho příprava zabere minimum času.

Budete potřebovat:
3 hrnky cizrny z konzervy, např. Bonduelle nebo Alnatura
4 lžičky tahini (sezamová pasta, koupíte např. ve zdravé výživě)
3 lžíce kvalitního olivového oleje
1/2 lžičky římského kmínu
3 lžíce čerstvě vymačkané citrónové šťávy
sůl

Postup:
Cizrnu, tahini, olivový olej, citronovou šťávu, římský kmín, 1/2 lžičky soli a 1/2 hrnku studené vody dáme do mixéru (nebo použijeme tyčový mixér) a mixujeme tak dlouho, dokud není směs hladká. Přendáme do uzavíratelné nádoby a necháme nejméně 3 hodiny odpočinout v lednici.

Výborně chutná s koriandrem. Podávat možno se zeleninou jako dip nebo s arabským chlebem.

Dobrou chuť!

Celostní medicína

Osobní rozvoj

Zdraví a krása

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.