Krása začíná uvnitř

Udržujte optimální ph svého organizmu

 

 

Optimální ph sliny : 7-7,5 - většina lidí však má mnohem nižší, což je jedna z pravděpodobných příčin chronických nemocí, jak uvádějí mnozí současní autoři a léčitelé.

Pro naše tělo je naprosto zásadní a prioritní udržet určité malé rozmezí hodnot pH krve.
Toto rozmezí je určeno hraničními hodnotami 7,35 - 7,45. Větší odchylky od tohoto rozmezí již nejsou slučitelné se životem. Při nedostatku zásaditých minerálních látek v krvi si naše tělo tyto prvky, za účelem udržení pH hodnoty krve, stahuje z ostatních tělesných prostor. Největší zásobárnou zásaditých látek (vápníku) jsou kosti a tak tedy v případě potřeby dochází k odbourávání kostní hmoty a uvolněný vápník se použije na neutralizaci přebytečných kyselin. Obdobný mechanismus funguje i u zubů. Proto je v tomto světle osteoporóza (úbytek kostních minerálu) především záležitostí překyselení těla. Zvýšená konzumace mléčných výrobků tedy v takovém případě není řešením, jelikož ty svou reakcí v těle jen nadále přispívají k překyselenému stavu.

Faktory způsobující překyselení organismu:

  • Převaha kyselinotvorných potravin ve stravě
  • Nadměrné množství zkonzumované potravy v jednom jídle. Přejídání vede ke tvorbě kyselin i v případě, že jíme převážně zásadotvornou stravu. Přemíru jídla již naše tělo nedokáže efektivně strávit
  • Nesnášenlivost určité potraviny nebo její části (různé alergie, intolerance apod.)
  • Konzumace potravy v pozdních večerních hodinách a jedení na noc. Uvádí se, že jídlo na večer, obecně po 17 až 19 hod., vede k neúplnému trávení potravy a následně k tvorbě kyselin v organismu
  • Nadmíra stresu v našem životě. Při stresu naše tělo tvoří nadbytek kyselin
  • Konzumace potravin ve stresu či jiném emočním vypětí. Opět vede k neúplnému strávení potravy
  • Naše dlouhodobé i momentální negativní emociální ladění (rozčílení, hněv, zloba atd.), negativní myšlení obecně
  • Nedostatečná fyzická aktivita (nedostatečné okysličení těla, snížená látková výměna)

 

Potraviny silně tvořící zásady

• zeleninové šťávy
• pšeničné klíčky
• bylinkový čaj
• zelenina a listový salát jako např. okurky, zelí, čerstvé pampelišky, endivie, rajčata, cukety, tykev, mrkev, ředkvičky, kedlubny, pórek, polní salát, lilek, celer, brambory, bílé fazole, rukola atd.
• omnimolekulární rostlinné potraviny, např. WurzelKraft
• slunečnicová semena

Potraviny slabě tvořící zásady

• plody jako např. fíky, rozinky, banány, citróny, melouny, třešně, hroznové víno, meruňky, broskve, jahody, angrešt, maliny, borůvky atd.
• podmáslí
• výběrové nebo čerstvé syrové mléko
• quinoa, amarant, špalda, jáhly, kroupy, pohanka
• klíčky špaldy
• obilná káva
• avokádo
• med
• čočka, hrách, zelené a žluté fazole

Potraviny slabě tvořící kyseliny

• ovocné šťávy
• lískové oříšky, vlašské ořechy, sladké mandle
• pšeničná celozrnná mouka
• žitná celozrnná mouka
• celozrnný „knäckebrot"
• celozrnný chléb
• výrobky z celozrnného šrotu
• máslo
• tvaroh
• jogurt
• rýže, loupaná, vařená
• burské a paraořechy

Potraviny a poživatiny silně tvořící kyseliny

• zrnková káva
• černý čaj
• alkohol
• všechny nápoje typu cola a limonáda ¨
• živočišné bílkoviny jako např. maso, uzeniny, ryby
• „fast food" a hotová jídla
• většina mléčných výrobků, jako např. tvrdý sýr atd.
• průmyslový cukr, sladidla a sladkosti
• bílá mouka a výrobky z ní

Související položky (podle značky)

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.