Krása začíná uvnitř

Správná tepová frekvence - klíč ke spalování tuků

Ne každá pohybová aktivita vám přinese kýžený váhový úbytek. Můžete mít pocit velkého výkonu a propocené tričko, ale pokud nemůžete „popadnout dech" a normálně komunikovat, pak vězte, že takové úsilí vám k hubnutí nepomůže. Pohybujete se totiž v pásmu, ve kterém jedete na kyslíkový dluh a spalujte zásobní cukry místo tuků.

Zda spalujete tuky, poznáte jednoduše: měli byste být schopni normální komunikace. Nebo si optimální tepovou frekvenci můžete zjistit podle následujícího vzorečku a při pohybu si tepovou frekvenci hlídat pomocí speciálního měřiče.

1. Zjistěte si maximální tepovou frekvenci podle vzorečku:
Muži : 214 - (0,8 x věk)
Ženy: 209 - (0,9 x věk)
2. Pro spalování tuků se držte v tzv. aerobním pásmu: 65 % až 75 % maximální tepové frekvence.

Pokud jste se dlouho nehýbali, pro začátek je ideální chůze, za hodinu byste měli ujít aspoň 6 km. Můžete přidat i hůlky a zapojit horní polovinu těla.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.