Krása začíná uvnitř

Martina si upravuje jídelníček podle zásad tradiční čínské medicíny

Martinina cesta v číslech: mínus 8 kg na váze, mínus 14 cm v pase, 35 km v nohou každý týden a k tomu spousta uplavaných bazénů!

Martina má teď zaměřenou pozornost na svůj jídelníček, aby odpovídal i zásadám tradiční čínské medicíny a její oslabené dráze slinivky:

„Pro Martinu je důležitá pravidelnost, ráno snídat, nejlépe obiloviny, v poledne
maso upravené vařením, nebo dušením s dostatkem kořenové zeleniny a přidat i zeleninu listovou. Listová zelenina ovlivňuje a zajišťuje správnou výživu na úrovni krve. Občas pojídat kysané zelí v malých dávkách. V letních měsících může být vyšší podíl syrové zeleniny, od pozdního léta do jara zvýšit podíl luštěnin, semínek a ořechů a také tepelně upravené zeleniny. V letních měsících jsou vhodné zeleninové vývary s dostatkem tekutiny a malým obsahem zeleniny a v chladných měsících zvýšit podíl zeleniny a luštěnin a vařit silné masové vývary. V letních měsících je vhodné přidávat čerstvé bylinky, v zimních měsících koření sušené. Martina by měla omezit konzumaci smažených jídel, omáček a polévek se zásmažkou, rovněž rafinovaný cukr, mléčné výrobky a mírně omezit pečivo. Bílkoviny preferovat rostlinné."

Obecná výživová doporučení jsou jistě fajn, jen mějme na paměti, že každý z nás je originál a co je pro někoho lékem, to může být pro druhého jedem. Najděte ten si také ten svůj jedinečný stravovací styl:-)

                                                                                          Hanka Němcová

                                                                                     průvodce a kouč Martiny

 

Zveřejněno v Proměna paní Martiny

Martina Šindýlková

Ing. Martina Šindýlková vystudovala Stavební fakultu VUT v Brně a krátce působila jako statik, dnes je maminkou pěti dětí. Svoji lásku a péči dává nejen jim, ale dalším potřebným ve svém okolí. Pracuje jako tazatelka společnosti zabývající se průzkumem veřejného mínění. Radost jí dělají nejen děti, ale i účinkování ve sboru Kdur v Kuřimi. Díky povinnostem a životním peripetiím nabrala 25 kg, pociťuje únavu a říká, že je na čase něco s tím udělat.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.